Van 'meedoen' naar echt voelen:
→ Je weet wat er speelt, maar het verandert niet. Je blijft (ondanks jarenlang vormen van persoonlijke ontwikkeling te beoefenen) tegen dezelfde patronen aanlopen, waardoor het vertrouwen dat het echt anders kan (dat jíj het echt anders kan) verdampt.
→ Zodra er iemand anders in de buurt is, verdwijn je (subtiel) in pleasen, zorgen of wegtrekken, waardoor echte verbinding altijd net buiten bereik lijkt.
→ Je verlangt naar nabijheid, maar houdt jezelf (onbewust) op afstand, waardoor je in relaties en intimiteit nooit de totale volheid ervaart waar je zo sterk naar hunkert.
Wat onderzoeken we in deze gids?
- Stroming: Je gaat je levensenergie weer voelen stromen, waardoor je je veel meer aanwezig voelt in je lijf en relatie(s), en je speelsheid, kracht en enthousiasme weer vrijer tot je beschikking krijgt.
- Grenzen & Verlangens: Je leert je grenzen helder voelen en vertrouwen en spreekt ze ook eerlijk uit in contact, waardoor je bakken met energie overhoudt voor dat waar je echt blij van wordt & Je leert je verlangens intiem kennen en communiceren, waardoor je uit vastgeroeste patronen stapt en ieder moment als nieuw kan onderzoeken.
- Maskers: Je durft je masker af te zetten in contact waardoor je je op een veel diepere laag laat ontmoeten. Dat maakt dat je de ontmoetingen die je hebt ook echt ten diepste kan voelen.
- Aanwezigheid: Je ontdekt een diepere laag van jezelf (kracht, stroming, ruimte). Waardoor je niet meer het gevoel hebt dat je op 60% leeft, maar merkt dat er véél meer in je zit. (En dat je dat ook daadwerkelijk ervaart in je dagelijks leven.)
- Eerlijkheid: Je raakt jezelf niet langer kwijt in pleasen of vertrekken in contact met de ander, waardoor je tegelijkertijd bij jezelf en de ander kan zijn, ook als jullie je totaal anders voelen over dingen.
Dit is voor jou als...
... je al jaren aan persoonlijke ontwikkeling doet, precies snapt waar je patronen vandaan komen, maar baalt dat er in de praktijk nog niets verandert.
... je merkt dat je intimiteit en verbinding vooral nog 'bedenkt' en analyseert, in plaats van dat je het écht diep in je lijf voelt stromen.
... je moe bent van het constante 'fixen' en verbeteren van jezelf, en simpelweg wilt leren zakken in wat er nu al is.
Hoi! Ik ben Chris.
Ik snap heel goed dat het een enorm spannende stap kan zijn om het pad van tantra te betreden en dan is het heel belangrijk om te weten bij wie je terecht komt. Daarom stel ik me op deze pagina even voor. Maar je kan ook altijd contact opnemen voor een (video of telefoon-) gesprek om kennis te maken wanneer je deelname overweegt.
Ik zou je dat zelf binnen 'dit' landschap eigenlijk altijd aanraden, welkom dus!
En hier kan je alvast een indruk opdoen
Wat deelnemers zeggen over 'De Grond' (introductie weekend)
'Ik leerde dat ik een sterk gevoel van connectie en intimiteit kan ervaren met mensen die ik niet ken, en dat dat helemaal los kan staan van seks of de structuur van een relatie. De workshops en begeleiding maakte dat echt mogelijk. Het opende mijn blik over hoe rijk de wereld is aan liefde.'
- Daan (35)
'Ik ben wars van spirituele bypass of het verzamelen van nieuwe ervaringen. En bij jullie heb ik echte authenticiteit en enorme wijsheid gevoeld. Dit is wat ik wilde weten en ervaren over tantra. Dit is waar het waarachtig over gaat voor mij. Het heeft iets doen losmaken wat al heel lang gevriesdroogd stond te wachten. Nu klaar om ontdooid te worden.'
- Arundatti (43)
'In deze drie dagen kwam dat wat er de afgelopen jaren innerlijk was voorbereid, als een voorjaarsbloem tot bloei. Wat een rijkdom en dankbaarheid heb ik mogen ervaren. Door de waarachtigheid en de zorgvuldigheid waarmee het team deze dagen vormgaf en door de prachtige locatie en het heerlijk goedverzorgde eten, kon dit ook zo gebeuren.'
- David (50)
'In de yoga/tantra wereld kom ik veel mensen tegen die dingen zeggen als “alles mag er zijn” of “laat het los” zonder dat er een concreet en geleefd begrip achter zit wat dat nu eigenlijk betekent. Bij Chris weet ik dat ze weet wat ze zegt, wat dat betekent.'
- Anne (33)
Wat deelnemers zeggen over 'Het Pad van Ja' (tantra jaartraining)
'Het was een heel traject waarbij ik niet heb gekregen wat ik verwachtte, maar wel wat ik nodig had. Er is veel verdriet geweest, maar dat zou ik zeker geen dieptepunten noemen. De veranderingen in mijzelf en mijn leven zijn van zeer klein en subtiel tot onnoemelijk groot. Ik voel meer ruimte in me; 'the good and the less pleasant' kunnen er meer tegelijkertijd zijn. Ik ben milder, zachter én steviger. Gegronder. Ik ben steeds meer dichter bij mezelf gekomen, om maar eens een cliché te gebruiken. Én het is waar.'
- Erik (44)
'Ik heb nog nooit eerder een training meegemaakt waarbij ik het gevoel had dat er echt over iedere seconde was nagedacht. De aandacht, liefde en nauwkeurigheid heeft mij diep geraakt. Ik voel me krachtiger dan ooit. Het heeft me geholpen meer te voelen en wat minder in verhalen te raken. Ik heet mezelf meer welkom met alles wat ik ben en laat mijn levensstroom meer zijn en stromen. Ik heb mogen oefenen om in contact te komen met mijn waarheid in een veld waarin ruimte was voor ALLES. Het is een groots cadeau voor het leven.'
- Katja (38)
Ik geef het Pad van Ja 12 uit 10 sterren. Voordat ik instapte, had ik al twee retraites gevolgd, maar dit jaartraject is wel echt even andere koek. Mijn intentie was om meer mezelf, de tantra en het leven te leren kennen; ergens synoniemen van elkaar. De ervaring heeft mijn verwachtingen overstegen. Ik ben diep onder de indruk van de diep belichaamde kennis. Nu voelt mijn hart opengevouwen en ik wil hem niet graag meer dichtdoen, ook al doet het openhouden soms pijn. Dit traject is een cadeau voor het leven aan mezelf geweest.
- Gilius (37)
Voordat ik aan dit jaar begon, had ik alleen nog losse cursussen en workshops gevolgd. Bij bewustzijns"werk" voelde het voor mij vaker als inzicht opdoen en 'werken', maar tijdens dit jaar integreert er veel door mijn systeem heen als vanzelf. Niet dat ik het een makkelijk jaar vond. Ik leerde mijn waarheid waar te durven laten zijn, deze te volgen en erbij te kunnen blijven. Het voelen is al zooooooo fijn! De gevoeligheid in traag gaan, in het even stilvallen. Er is een nieuwe wereld voor me opengegaan, zo gevoelig en vertraagd. Ik voel me thuis in mezelf, waardig en vooral 'waar'.
- Femke (36)
